S dalším čtvrtkem přišel i nový snapshot, který se zaměřuje na opravy chyb, ziskávání zkušeností, očarování a mnoho dalšího. Zájemci o redstone si také přijdou na své. Smaragd ve vysokých horách byl po vydání minulého snapshotu vymazán z důvodu stížností, že je až příliš vzácný a těžko sehnatelný. Jenže stížností proti tomuto kroku bylo mnohem více, a tak Jeb, hlavní vývojář, ho navrátil zpět. I přes nějaké menší problémy se snapshot opět povedl a přinesl další užitečné věci.
Jsou to neoficiální každý týden vycházející malé updaty hry, které se Vám automaticky nestahují, ale musíte si je stáhnout sami. Po několika týdnech se všechny dají do sebe a vyjde nová oficiální verze Minecraftu, v tomto případě verze 1.3.
12 – rok 2012
w – anglicky Week / týden
22 – počet týdnů v roce
a – další značení, kdyby v jednom týdnu bylo nutné vydat snapshot druhý, má tedy písmeno „b“
12w22a – Client / Server nebo .exe
Stáhněte Client a minecraft.jar vložte do složky .minecraft/bin, pokud chcete zpět na verzi 1.2.5, tak dejte při zapnutí hry Force Update. Dávejte si ale pozor, vyzkoušení tohoto snapshotu a následném vrácení se na původní verzi Vám vymaže achievementy.
Chrámy v džungli
Tyto velmi staré stavby z cobblestone a moss stone najdete zarostlé v džunglích. Jejich původní obyvatelé museli být velice vzdělaní, protože uvnitř najdete různé pasti a mechanismy chránící jejich poklady. Při vstupu máte možnost jít do horního patra, kde není nic zajímavého, nebo dolu, kde jsou nastražené dráty (tripwire, více info níže) napojené na dispensery se šípy. Na konci narazíte na truhlu s náhodným obsahem (železo, diamanty, smaragdy, kosti, zkažené maso, zlato).
V dolním patře jsou tři páky. Zatažením pravé a levé se v přízemí otevře tajná místnost s další truhlou. Obsah je zase náhodný. Mechanismus uvnitř vypadá takto.
Očarování
Očarování nástrojů a zbroje prodělalo změnu. Maximální level na očarovacím stolku je nyní 30, je to optimálním level pro vcelku dobré výsledky. Třetí dolní položka zobrazuje vždy maximální možný level (záleží kolik je okolo knihoven), prostředí náhodně mezi maximem a minimem, a horní nejnižší.
Získávání zkušeností
Navyšování Vašich levelů je mnohem snadnější. Zkušenosti získáte sebráním upečeného jídla a vypáleného kamene z pece, za vykopávání uhlí, diamantů, redstone, smaragdů, lapis lazuli a spawneru. Za zlato, železo a glowstone nic.
Obchodování
Za nějaké zboží bude vesničan chtít více než jednu věc. Obchodování by mělo být celkem vyvážené, takže za ty dvě věci, které mu dáte, dostanete i něco lepšího.
Inventář
Do inventáře creative modu přidány lektvary a k survival inventáři přidána možnost nosit zbroj, zničit předmět a 2×2 craftovací okénko. Také je přidán cobblestone a stonebrick, ze kterého po rozbití vyleze silverfish.
Tripwire
K výrobě je potřeba železo, dřevěná tyčka a dřevo. Jedná se o nástražný drát tvořený z provázků, pokládá se jako redstone. Háky fungují jen pokud jsou položené proti sobě. Nefunguje tedy, když je drát položený křivě. Na bloky, na kterých jsou háky připevněny, se dá připojit redstone. Chození přes drát funguje jako nášlapná destička. Jestli je na něco napojený, je dobré ho přestřihnout nůžkama, pouhou rukou totiž po zničení vyšle signál.
Blok smaragdu
Okrasný blok, na výrobu je třeba devět smaragdů.
Další
Přidán další gamemode (v creative napište /gamemode 2). Je to Adventure gamemode, kdy nemůžete ničit ani pokládat bloky. Můžete obchodovat s vesničany, použivat dveře, páčky, tlačítka apod.
Příkaz /defaultgamemode. Každý, kdo se připojí do hry, dostane gamemode nastavený tímto příkazem.
Při dešti se kotle pomalu naplňují.
Mírně upravena inteligence mobů.
Mírně upraven generátor světa.
ESC v singleplayeru stopne hru.
Opraveny nějaké menší chyby.